הכישרונות שלנו: שירה ונגינה

זה הזמן להכיר כמה מתלמידי ביה”ס שאוהבים לשיר ולנגן – וגם טובים בזה

פרויקט מיוחד של עיתון ביה”ס

הכירו את נעמה, יעל, בבת, ארי, טל, ברגיטה ודין:

נעמה קוכמן

נעמה: “מאז ומתמיד שרתי, אבל רק לפני שנתיים הבנתי שאנשים נהנים לשמוע אותי שרה. הכל התחיל כשאבא שלי קנה לי גיטרה, אז התחלתי לנגן ולשיר. למדתי את השיר “לראות את האור” [שירונט]. השמעתי אותו להורים שלי, הם נהנו מאד, וביקשו ממני לשיר אותו שוב ושוב. כשדודה שלי ז”ל נפטרה לפני שנתיים, הבאתי את הגיטרה ל’שבעה’ ושרתי לאנשים שם”.

“כשעשינו ערב אזכרה לדודה שלי, שרתי, איך לא, את “לראות את האור”, ושם המורה שלי לפיתוח קול ניגש אליי ואמר שיש לי פוטנציאל, ואם ארצה לבוא לשיעור ניסיון… מאז, כבר שנה וחצי אני נוסעת כל יום שלישי באוטובוס לתל אביב, וכל כך אוהבת את המורה שלי, שזה לגמרי שווה את הנסיעה”.

“שירה בשבילי זה כמו תרפיה. כשאני שרה ומופיעה, אני מרגישה כאילו אני מורידה מסכה (לא התבלבלתי, מורידה מסכה, לא שמה), כי רק על הבמה אני מרגישה שאני יכולה להוציא את כל הרגש העצור שאני שומרת כל היום בפנים”.

יעל מואב

יעל מספרת שכשהיא היתה קטנה היא מאד אהבה לשיר. היא התחילה ללמוד פיתוח קול בגיל 13 ועדיין ממשיכה בכך, אצל המורה מרב סימן טוב. היא מספרת שהיא אוהבת לשיר קצת מהכל – אוהבת את כל סוגי המוזיקה – פופ, רוק, ג’אז, סול, ובקיצור הכל.

לפי יעל, לשיר זה הדבר שהיא הכי אוהבת לעשות בעולם. ובכך תרצה לעסוק גם בעתיד. היא למדה פסנתר במשך 6 שנים כשהייתה קטנה, אך הפסיקה בגלל העבודה הקשה הכרוכה בכך. יעל מספרת שהיא רוצה גם לדעת לנגן בעוד כלי נגינה – כמו לדוגמא גיטרה, אך אין לה את הזמן הדרוש בשביל ללמוד ולתת את ההשקעה הנדרשת.

חוץ משירה יעל רקדה שנים רבות מאז ילדותה, והיא תלמידה במגמת תיאטרון. יעל מספרת שבשל אהבתה למשחק, ריקוד ושירה היא מזניחה מעט את לימודיה ומוסרת התנצלותה לכל מוריה.

זמרים אהובים: מרסדס בנד [mooma], עברי לידר [mooma], אביב גפן [mooma], אלאניס מוריסט [mooma], אנוק [mooma] ורבים אחרים.

שאיפה: להיות זמרת מצליחה.

בבת בן יהודה

בבת שרה ומנגנת 9 שנים על פסנתר. היא החלה בעיסוק זה בגיל 7, כשהתיישבה על יד פסנתר והחלה לנגן משמיעה. בשנתיים האחרונות היא לומדת גם פיתוח קול. בשנה שעברה הצטרפה בבת לפרויקט “נוער שר שואה” – מדובר בפרויקט בו נוער מוסיקאי נחשף לשירים שנכתבו בידי ניצולי שואה, בזמן השואה ואחריה. כל אחד מהם בוחר טקסט, מלחין אותו ומופיע בסיבוב הופעות בארץ.

בבת מנגנת בעיקר מוסיקה קלאסית, אך גם מוסיקה קלה. היא תלמידה במגמת המוסיקה של התיכון, מקדישה שעות רבות בבית ובבית הספר לנגינה ולשירה.

זמרים אהובים: אביתר בנאי [mooma], להקת קולדפליי [mooma].

ארי בן זאב

ארי: “את הכישרון המוסיקלי שלי גיליתי בגיל 9, כשהתחלתי לנגן על פסנתר. למעשה, החיבור למוסיקה התחיל בעקבות עידוד של אמא שלי שרצתה שאנגן. כשהגעתי לתיכון הצטרפתי למגמת מוסיקה, אני מנגן בעיקר מוסיקה קלאסית למרות שהלימודים במגמה דוחפים אותי לכיוון מודרני יותר כמו מוסיקת רוק”.

“לאחרונה, דין (כהן) ואני הקמנו להקה יחד עם ליעד מילנר שהוא מתופף מעולה. אנחנו כותבים שירים, החלק האינסטרומנטלי מתקדם מהר, אך אנחנו עדיין תקועים קצת עם המילים. הסגנון הוא רוק מתקדם, עדיין אין לנו שם. דין על גיטרה, אני על הקלידים, ליעד מתופף, וכולם שרים, אבל עדיין מחפשים בסיסט. אודישנים בחודש הבא…”.

טל צ’רנובסקי

טל היא תלמידת שכבה י”ב במגמת תיאטרון, ובזמנה הפנוי גם שרה ומנגנת על פסנתר וגיטרה. טל מספרת: “כשהייתי ילדה קטנה מאד אהבתי ללכת להצגות, החברות שלי הצטרפו לחוגים שונים וביקשתי מאמי להצטרף גם כן. היא חשבה לרשום אותי לחוג קרמיקה אך אני רציתי חוג דרמה. בכיתה ב’ הצטרפתי לחוג דרמה והעברתי את שנותיי בבית הספר היסודי בחוג הזה. כשהגעתי לחטיבה, הצטרפתי לתכנית קרן-קרב ללימודי תיאטרון ומוסיקה. לא היה ספק שבתיכון אצטרף למגמת התיאטרון. אחד התפקידים שאהבתי לגלם, היה דמותה של שפרכצי מהמחזה ‘שיץ’ [ויקיפדיה] של חנוך לוין”.

“בימים אלה אני עובדת על הפקת גמר בה אשחק בתפקיד קומי מן המחזה “המצליחים”. שאיפתי היא להיות שחקנית ובמאית תיאטרון”.

הצגה אהובה עלי: “המצליחים” של מיכאל גורביץ’ [אתר תיאטרון החאן].

שחקנית אהובה עלי: ענת וקסמן [ויקיפדיה].

ברגיטה וכסלר

ברגיטה היא הכוכב הנולד של תיכון הראל. “אני שרה מאז שאני זוכרת את עצמי, כבר בגיל 6 הורי רשמו אותי לבית ספר למוזיקה ללמוד פיתוח-קול ופסנתר”.

“בגיל 10 השתתפתי בהופעת התרמה באסטוניה [ויקיפדיה]. הסתובבנו עם ההופעה הזאת שנתיים בכל רחבי אסטוניה. הופעתי שלוש הופעות ביום, היה לי תפקיד ראשי והעומס היה מאד גדול. בגיל 12 עלינו מאסטוניה לארץ. פה התרכזתי יותר בלימודי השפה העברית והתרבות הישראלית, ולכן קצת הזנחתי את כישורי השירה שלי. הוריי צרפו אותי למקהלה של מוסיקה קלאסית ואחרי שנתיים עזבתי מרצוני. התחלתי ללמוד באופן פרטי פיתוח קול אצל עידית רוזן, ומאז אני שם כבר שלוש שנים”.

“‘כוכב נולד’ היה משהו שלא היה בתכנון שלי. לא אהבתי את הרעיון של התחרות בתוכניות, ולכן לא התלהבתי להשתתף. בסופו של דבר, בשל הטלפונים הרבים שקיבלתי מצד ההפקה הסכמתי ללכת. אט אט הגעתי לאן שהגעתי, עברתי חוויות רבות – לחיוב ולשלילה, ובסך הכל מה שכן יצא מהתחרות, זו מוטיבציה להמשיך וליצור דברים משלי, להיות חלק מעולם המוזיקה, ולהתחיל להופיע. יש לי הופעה החודש מול חיילים, ובחודש הבא יש הופעה בבנימינה”.

זמרים אהובים: יעל נעים [mooma], אלאניס מוריסט [mooma], ג’ף באקלי [mooma.]

דין כהן

דין: “התחלתי לנגן בכיתה ז’, אח שלי הביא גיטרה הביתה ופשוט לקחתי לו אותה והתחלתי לנגן. בהתחלה למדתי לבד, אחר כך עברתי ללמוד אצל מורה, קניתי את הגיטרה החשמלית הראשונה שלי בכיתה ט’ אחרי שחסכתי את הכסף לבד מעבודות מזדמנות”

“היום אני תלמיד במגמת מוסיקה, אוהב לנגן בעיקר רוק קלאסי, ופרוגרסיב (מתקדם). אני משוגע על להקת לד זפלין [mooma] והם מקור השראתי”.

הכתבה פורסמה לראשונה בעיתון בית הספר בינואר 2009

מועצת תלמידים
מועצת התלמידים הבית ספרית אחראית על ייצוג התלמידים מול הנהלת ביה"ס ועל העברת המסרים שניתנו על-ידי הדרגים השונים לקהל התלמידים.
תיכון הראל
2017-03-13T11:54:16+02:00
מועצת התלמידים הבית ספרית מועצת התלמידים הבית ספרית אחראית על ייצוג התלמידים מול הנהלת ביה"ס ועל העברת המסרים שניתנו על-ידי הדרגים השונים לקהל התלמידים. תיכון הראל 2017-03-13T11:54:16+02:00 מועצת התלמידים הבית ספרית אחראית על ייצוג התלמידים מול הנהלת ביה"ס ועל העברת המסרים שניתנו על-ידי הדרגים השונים 
0
תיכון הראל