5-8 יח”ל

תכנית לימודי המוסיקה בתיכון הראל נועדה לתלמידים אשר משקיעים שנות נגינה ו/או לימודי תורת המוסיקה בכל סגנון: פופ-רוק, קלאסי, ג’אז ועוד.

התכנית מקנה כלים להתקדמות כללית בביצוע, ביצירה (אלתור וכתיבה) ובניתוח, ומאפשרת לתלמידים העומדים בדרישות להגיע לרמה מקצועית גבוהה הנדרשת לכניסה למוסדות להשכלה גבוהה להמשך התמחות.

תורת המוסיקה

נושאי הלימוד מאוגדים בדרך-כלל תחת המונח “תורת המוסיקה”, הכולל למשל: מרכיבים מלודיים, הרמוניה, קצב, מבנים וכו’ – נושאים תיאורטיים לכאורה, אך למעשה, יידרשו התלמידים לשלוט ולהפנים, באופן מעשי ושימושי, כל מרכיב כזה באמצעות נגינה, אלתור, פיתוח שמיעה ובהלחנה. אם, לדוגמא, תעסוק הכיתה בסולם מוסיקלי מסוים, יהא על התלמיד/ה לא רק ללמוד לבצעו בכלי הנגינה, אלא גם לאלתר באמצעותו, לזהותו בשמיעה ובקריאת תווים ולכתוב בו.

סדנת עיבוד אמנותי: בכיתות י”א-י”ב יעסקו התלמידים באופן פעיל בעיבודים לכלים וקולות שונים במסגרת שיעור המיועד לכך.

הכיתה תעסוק במגוון סגנונות, אך התלמידים ייצרו בסגנונות המוסיקליים הקרובים להם. יש להדגיש כי עבודת ההכנה לשיעורים מתבססת במיוחד על אימון יומיומי רציף, בדיוק כמו אימון בלימוד נגינה. התלמידים יבצעו מספר פרויקטים מיוחדים שישלבו הלחנה, עיבוד וביצוע בתנאי מופע, ואף שילוב בפרויקטים משותפים למגמת מוסיקה עם מגמות התיאטרון והמחול בבית הספר.

תולדות המוסיקה

שיעורים בנושא תולדות המוסיקה המערבית הם חלק מתכנית הלימודים ומועברים לתלמידים בצורה חווייתית. במשך שלוש שנים לומדים התלמידים בצורה מעמיקה שתי תקופות נבחרות. שאר התקופות מועברות באופן כללי יותר.

הופעות

בכל שנה מתקיימות מספר הופעות של המגמה. חלקן מתקיים ב”צוללת הצהובה” וחלקן בבית הספר. ההופעות מהוות חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ומאפשרות לכל תלמיד להופיע מול קהל רב על במות מקצועיות.

מבנה בחינת הבגרות

קיימות מספר אפשרויות להיבחן במוסיקה:

א. לימודי מגמה במסלול 5 יח”ל: 3 יחידות עיוניות, 2 יחידות מעשיות (רסיטל במסגרת בית הספר).

ב. לימוד במגמה בהיקף של 3 יחידות עיוניות ובחינת רסיטל חיצונית בהיקף של 5 יח”ל. אפשרות זו מקנה לתלמידים 8 יח”ל. [טפסים במאגר חומרי לימוד – לשונית שכבה י”א].

מי יכול להצטרף?

הצטרפות למגמה זו מותנית במיון המבקשים להצטרף על-ידי מורי המגמה והמחנכים. נדרשת עמידה בבחינה מקצועית וריאיון אישי. מוזמנים להצטרף תלמידים הלומדים כלי נגינה, שירה או כתיבת מוסיקה מספר שנים.

אני ממליץ לכל תלמיד/ה המעוניין/ת להצטרף למגמה ליצור עימי קשר או עם תלמידי המגמה המתקדמים, על מנת לקבל תיאור מפורט יותר של התכנית.

להתראות,

עידו גולדברג – רכז המגמה

מועצת תלמידים
מועצת התלמידים הבית ספרית אחראית על ייצוג התלמידים מול הנהלת ביה"ס ועל העברת המסרים שניתנו על-ידי הדרגים השונים לקהל התלמידים.
תיכון הראל
2017-03-13T11:54:16+02:00
מועצת התלמידים הבית ספרית מועצת התלמידים הבית ספרית אחראית על ייצוג התלמידים מול הנהלת ביה"ס ועל העברת המסרים שניתנו על-ידי הדרגים השונים לקהל התלמידים. תיכון הראל 2017-03-13T11:54:16+02:00 מועצת התלמידים הבית ספרית אחראית על ייצוג התלמידים מול הנהלת ביה"ס ועל העברת המסרים שניתנו על-ידי הדרגים השונים 
0
תיכון הראל